Billboard Ads

Komunikasi Dalam Talian yang Lebih Baik Menjadikan Perniagaan Sense

Banyak syarikat sekarang menjalankan sebahagian besar atau bahkan semua perniagaan mereka secara dalam talian dan meninggalkan etalase "Brick and Mortar". Sangat mudah untuk melihat mengapa trend itu berlaku. Untuk satu perkara, kos untuk menubuhkan perniagaan tersebut agak murah dan mudah. Tidak perlu membayar overhead bangunan fizikal. Kos penyelenggaraan laman web adalah minimum. Lebih-lebih lagi, Internet menyediakan cara pemasaran produk yang mudah dan cekap. Oleh kerana semakin banyak orang menghabiskan masa di Internet, pasaran pelanggan dalam talian terus berkembang.

Tetapi apabila perniagaan beralih dari pelanggan tatap muka kepada pelanggan dalam talian tanpa nama, ada kehilangan hubungan dan kepercayaan peribadi. Semua spam dan penipuan dalam talian sama sekali tidak membantu perkara ini. Itu telah mengikis kepercayaan dalam E-commerce dan kredibiliti banyak syarikat. Bagaimana anda memperoleh dan mengekalkan kepercayaan pelanggan? Apa yang anda lakukan sebagai vendor dalam talian untuk berkomunikasi dengan pelanggan anda?

Dalam dunia dalam talian, perniagaan tidak berhenti selepas beberapa jam dan pada hujung minggu. Apa yang anda lakukan untuk menjawab pertanyaan pelanggan anda? Berikut adalah beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk meningkatkan komunikasi dengan pelanggan anda:

1. Tawarkan halaman Soalan Lazim (Soalan Lazim) dan maklumat sokongan produk dalam talian. Ini adalah kaedah terbaik untuk menjawab soalan asas yang mungkin membanjiri e-mel sokongan anda. Sebagai contoh, produk kami yang mengubah suara, MorphVOX, mempunyai Soalan Lazim mengenai masalah umum yang mungkin dihadapi oleh pelanggan. Kami juga telah memberikan dokumentasi dalam talian terperinci mengenai topik yang mungkin ingin diterokai oleh pengguna. Ini menangani kira-kira 95% soalan yang mungkin ada pada orang.

2. Tambahkan pautan e-mel sokongan di laman web anda untuk masalah yang tidak dapat diselesaikan oleh sokongan Web. Di Screaming Bee, kami cuba menjawab soalan pelanggan kami dalam satu hari bekerja. Lebih kerap, kami akan menjawab soalan dalam masa satu jam setelah menerima e-mel. Saya percaya bahawa kami telah memperoleh banyak pelanggan setia kerana usaha agresif kami untuk memenuhi keperluan tepat pada masanya.

3. Sediakan papan mesej atau forum untuk pelanggan menyuarakan pendapat mereka, menambah komen, dan berinteraksi antara satu sama lain. Ingat bahawa orang adalah makhluk sosial dan suka didengar. Ini juga membantu membina komuniti pengguna yang diberi kuasa dan mempunyai suara dalam produk dan perkhidmatan yang anda sediakan.

4. Tulis e-mel peribadi kepada setiap pelanggan. Adakah anda telah menindaklanjuti pelanggan anda setelah mereka membuat pembelian produk atau perkhidmatan anda? Ini mustahak, bukan hanya dari sudut mendapatkan maklum balas mengenai cara meningkatkan penawaran anda, tetapi yang lebih penting lagi, menjaga hubungan jangka panjang yang dipercayai dengan pelanggan anda. Hantarkan e-mel kepada mereka dalam 3-4 minggu dari pembelian pertama. Dengan cara ini pengalaman mereka dengan produk dan perkhidmatan anda segar dalam fikiran mereka. Ingat, pelanggan yang diabaikan adalah pelanggan yang hilang.

Menghabiskan masa dan usaha untuk komunikasi yang lebih baik dengan pelanggan anda akan membuahkan hasil. Syarikat anda akan naik dan jatuh bukan pada pelanggan yang anda perolehi, tetapi pada pelanggan yang anda tidak rugi. Pelanggan setia akan menjadi orang yang memberi anda testimoni terbaik. Mereka juga memberi anda pemasaran dari mulut ke mulut yang terkaya, organik. Ingatlah bahawa setiap pelanggan yang bahagia adalah bukti kejayaan syarikat anda.

https://www.businessknowhow.com/internet/communication.htm

Baca Juga
Posting Komentar